Kaakproblemen

Kaakproblemen ontstaan vaak tijdens of na een periode van stress. Je lichaam bevindt zich bij stress in een soort overlevingsmodus. Dit overlevingsmechanisme wordt neurologisch geregeld door je zenuwstelsel, specifiek: het orthosympatisch zenuwstelsel.

Dit deel van je neurologische systeem is verbonden met de "kaakzenuw" (n. Trigeminus) en zorgt ervoor dat je kaak wordt aangespannen bij stress.

Naast nek- en hoofdpijn wordt ook de rest van je aangezicht, hals, borst en buik meestal onbewust aangespannen. Heel je systeem wordt als het ware hyper alert.

Stempraktijk Antwerpen Compressed (26).j

Volgende klachten kunnen voorkomen bij kaakproblemen:

Herkenbaar?

Bert en Eline werken met verschillende technieken uit allerhande paramedische disciplines:

Logopedie, Manuele Therapie, Cranio Therapie, Fasciatherapie, Osteopathie en Psychologie. Door vele bijscholingen bekijken ze kaakproblemen door een interdisciplinaire bril, nl. op lichamelijk, gedragsmatig en psychologisch vlak.

"Wij helpen je om je natuurlijke kaakspanning (tonus) terug te vinden."

We behandelen je hele lichaam waar nodig met zachte manuele technieken zodat je kaak en andere plekken minder gespannen aanvoelen.
We maken je bewust van je klem-, bijt-, slik en articulatiegedrag tijdens spreken en in rustmomenten.
We gaan in gesprek over de oorzaak van je kaakproblemen via technieken uit de Psychotherapie.

Je kan enkel op afspraak bij ons komen. Een afspraak kan je zowel telefonisch als per e-mail maken.