Kaakproblemen

Tijdens of na een periode van stress bevindt je lichaam zich in een overlevingsmodus. Dit overlevingsmechanisme wordt neurologisch geregeld door je zenuwstelsel, specifiek: het orthosympatisch zenuwstelsel.

Dit deel van je neurologische systeem is verbonden met de "kaakzenuw" (n. Trigeminus). Dit wil zeggen dat je kaak wordt geactiveerd bij stress.

Wat gebeurt er met je lichaam?

Niet enkel je kaken gaan aanspannen maar ook de rest van je aangezicht, hals, nek, borst en buik worden meestal onbewust opgespannen. Heel je systeem wordt hyper alert.

Volgende klachten kunnen voorkomen bij kaakproblemen:

Herkenbaar?

Bert en Eline werken met verschillende technieken uit allerhande paramedische disciplines:

Logopedie, Manuele Therapie, Cranio Therapie, Fasciatherapie, Osteopathie en Psychologie. Door vele bijscholingen bekijken ze kaakproblemen door een interdisciplinaire bril, nl. op lichamelijk, gedragsmatig en psychologisch vlak.

Wij helpen je om je natuurlijke kaakspanning (tonus) terug te vinden.

We behandelen je hele lichaam waar nodig met zachte manuele technieken zodat je kaak en andere plekken minder gespannen aanvoelt.
We maken je bewust van je klem-, bijt-, slik en articulatiegedrag tijdens spreken en in rustmomenten.
We gaan in gesprek over de oorzaak van je kaakproblemen via technieken uit de Lichaamsgerichte Psychotherapie.

Je kan enkel op afspraak bij ons komen. Die kan je zowel telefonisch als per e-mail maken.