Lichaam

Spanning en pijn kunnen door veel factoren veroorzaakt worden. Bert werkt via manuele en cranio technieken met het lichaam om spanning en pijn te reduceren.

Cranio is een vorm van lichaamsgerichte therapie die uit de Osteopathie is voort gekomen. Het werd ontwikkeld door John E. Upledger DO, OMM, osteopatisch arts en chirurg.

Bindweefsel(+ afbeelding)

Cranio werkt met het bindweefsel in je lichaam. Dat zijn de vliezen die rond onze spieren en organen zitten en alles in ons lichaam met elkaar verbindt. Bindweefsel is gelinkt aan ons zenuwstelsel, dat lichamelijke en emotionele spanningen verwerkt maar ook kan vasthouden. Wanneer er een fysieke of emotionele overbelasting is, komt er een reactie van het lichaam. Dit kan in de vorm van spanning, pijn, burn-out klachten, vermoeidheid, een overspannen gevoel, …

Mentale en emotionele spanning

Cranio technieken zijn er op gericht om het bindweefsel te ontspannen. Dit heeft een gunstig effect op ons zenuwstelsel en het herstelvermogen van ons lichaam. De zachte technieken ondersteunen en begeleiden het lichaam in het loslaten van de spanning. Naast het structurele werk is er ook plaats voor de mentale en emotionele kant van je klachten.

Op volgende zaken hebben Cranio technieken een gunstig effect:

Slapeloosheid | rusteloosheid | overprikkeld | stress | futloos en vermoeid | burn-out | ademhalingsproblemen | depressie | hyperventilatie | fibromyalgie | emotioneel onstabiel

Je kan enkel op afspraak bij ons komen. Die kan je zowel telefonisch als per e-mail maken.