Kaakproblemen​

​

Kaakproblemen ontstaan vaak tijdens of na een periode van stress. Je lichaam bevindt zich bij stress in een soort overlevingsmodus. Dit overlevingsmechanisme wordt neurologisch geregeld door je zenuwstelsel, specifiek: het orthosympatisch zenuwstelsel.

Dit deel van je neurologische systeem is verbonden met de "kaakzenuw" (n. Trigeminus) en zorgt ervoor dat je kaak wordt aangespannen bij stress.

​

Naast nek- en hoofdpijn wordt ook de rest van je aangezicht, hals, borst en buik meestal onbewust aangespannen. Heel je systeem wordt als het ware hyperalert.

skull-1209733_1920_2%20kopie_edited.jpg
"wij helpen je om je natuurlijke
kaakspanning (tonus) terug te vinden"

Kaak

Klachten bij kaakproblemen

​

We behandelen je hele lichaam waar nodig met zachte manuele technieken zodat je kaak en andere plekken minder gespannen aanvoelen.

​

We maken je bewust van je klem-, bijt-, slik en articulatiegedrag tijdens spreken en in rustmomenten.

​

We gaan in gesprek over de oorzaak van je kaakproblemen via technieken uit de psychotherapie.

Stempraktijk Antwerpen Compressed (26).j